La declaració de l’estat d’alarma va conduir a la limitació dels desplaçaments de les persones físiques. Davant aquesta situació, cal plantejar si en la valoració de la cessió de l’ús de vehicles per les empreses als seus treballadors, s’ha de computar com a «ús privat» el període en el qual els treballadors no han pogut utilitzar els vehicles ni per a ús privat ni per a ús professional.

La Direcció General de Tributs (DGT) ha conclòs en la seva resolució V1387-20, de 13 de maig, que s’acaba de publicar, el següent:

a) Que l’estat d’alarma no implica la immobilització del vehicle, sinó només la limitació dels desplaçaments.

b) Que, atesa la definició del concepte de «retribució en espècie» en la Llei de l’IRPF, s’haurà d’imputar una retribució en espècie quan se cedeixi l’ús d’un vehicle atenent la seva disponibilitat, és a dir, a la facultat de disposar del vehicle per a usos particulars; amb independència que no hi hagi una utilització efectiva per a fins privats.

Partint d’aquestes consideracions, la DGT conclou que procedeix la imputació d’un rendiment del treball en espècie durant el període de confinament.

Sigamos conectados: Teléfono 93 860 02 69 C/ Ecuador, 1er 2ona, 08402 Granollers, BARCELONA Avenida Rei en Jaume, 221, 08440 Cardedeu, BARCELONA

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies